De 5 beste albums van 2010
Sommige jaren ligt het zo voor de hand. Wanneer bijvoorbeeld Placebo of Ozark Henry een album dat jaar uitbracht stond die voor mij direct op nummer 1. Zo stond vorig jaar de nieuwe CD van Placebo op nummer 1 en zie ik al weer uit naar het volgende album van deze band om die in 2011 of later op nummer 1 te kunnen plaatsen. Dit jaar is dat anders.
Een van mijn favoriete artiesten, Ozark Henry stelde dit jaar teleur met zijn nieuwe album Hvelreki. Zijn nieuwe album is veel toegankelijker geworden dan zijn voorgaande platen. Dit is de spanning die niet alleen in zijn fantastische stem zit maar ook in de muziek, niet ten goede gekomen. Resultaat: Dit jaar valt hij buiten de prijzen.
De onderstaande 5 albums zijn mijn top 5 van 2010 waarbij de nummer 1 met kop en schouders boven de andere albums uitsteekt. Agnus and Julia Stone hebben mijn iPod, iPhone, iPad, Auto, AppleTV en Wekker voor lange tijd gedomineerd dit jaar… HEERLIJK. De twee verschillende stemmen van de broer en zus die zij afwisselend laten horen op dit album maken het spannend om naar te luisteren. Muziek, melodie, teksten, stemmen… alles klopt. Een heerlijke plaat om na 2010 nog vele, vele, vele jaren van te genieten. Op naar mooie muzikale ontdekkingen in 2011.
1. Agnus and Julia Stone – Down the Way
2. I Am Kloot – Sky at Night
3. The National – High Violet
4. Broken Bells – Broken Bells
5. Arcade Fire – The Suburbs
Een van mijn favoriete artiesten, Ozark Henry stelde dit jaar teleur met zijn nieuwe album Hvelreki. Zijn nieuwe album is veel toegankelijker geworden dan zijn voorgaande platen. Dit is de spanning die niet alleen in zijn fantastische stem zit maar ook in de muziek, niet ten goede gekomen. Resultaat: Dit jaar valt hij buiten de prijzen.
De onderstaande 5 albums zijn mijn top 5 van 2010 waarbij de nummer 1 met kop en schouders boven de andere albums uitsteekt. Agnus and Julia Stone hebben mijn iPod, iPhone, iPad, Auto, AppleTV en Wekker voor lange tijd gedomineerd dit jaar… HEERLIJK. De twee verschillende stemmen van de broer en zus die zij afwisselend laten horen op dit album maken het spannend om naar te luisteren. Muziek, melodie, teksten, stemmen… alles klopt. Een heerlijke plaat om na 2010 nog vele, vele, vele jaren van te genieten. Op naar mooie muzikale ontdekkingen in 2011.
1. Agnus and Julia Stone – Down the Way
2. I Am Kloot – Sky at Night
3. The National – High Violet
4. Broken Bells – Broken Bells
5. Arcade Fire – The Suburbs
Reacties
Ik ga de rest ook nog even luisteren en kijken of ik dankzij jouw weer iets nieuws ontdek.
Gebruik jij ook Last.FM om nieuwe dingen te ontdekken en wat gebruik je nog meer?
Henri